I høst skal Arena Usus, som er det store og viktige bedriftsnettverket innen reiselivsbransjen på Sørlandet, utvides til å bli et av de største i sitt slag. Visit Sørlandet melder at målet er 100 medlemsbedrifter i Arena Usus i løpet av året. Arena Usus er et nettverk for bedrifter innen reiseliv, opplevelse og kultur på Sørlandet. Blant de 74 medlemsbedriftene i dag finnes Dyreparken, Color Line, Nøgne Ø, Hovden Skisenter og Sørlandsbadet. På sikt er målet å få hele 150 Usus-bedrifter.

-Hovedmålet med Arena Usus er at turistene skal komme igjen og igjen og igjen fordi de er storfornøyd med det de har opplevd, sett eller spist i vår landsdel. Derfor må reiselivsbedriftene bli enda flinkere til å ta seg av gjestene sine, heter det i meldingen fra Visit Sørlandet. Og det er satt opp klare mål for denne storsatsingen innen turisme i landsdelen.

– Reiselivsnæringen tenker ikke lenger slik at så lenge turistene har betalt for turen, opplevelsen eller innholdet, er jobben gjort. Bedriftene drilles i hvor viktig det er å overbevise i hvert eneste møte med en gjest. Bedriftene skal gjøre en så god jobb at turistene ikke bare kommer igjen, men også begeistret forteller andre om at Sørlandet er best. Gjestene er våre beste markedsførere, skriver Visit Sørlandet i pressemeldingen.

 

av Torkelsen, Jan H., publisert 16. august 2013 | Skriv ut siden