Vest-Agder fylkeskommune som deleier i Visit Sørlandet AS, er glad for å kunne melde at selskapet, gjennom samarbeid med Visit Norway, nå har fått nettsider som rangerer på topp i organiske søk i Google.

I tillegg har Visit Sørlandet nå et topp moderne og oppdatert publiseringsverktøy som stadig tilføres nye funksjoner og teknologiske løsninger. Samtidig er de blitt del av et nasjonalt fag- og kompetansemiljø som utfordrer og lærer organisasjonen til å stadig bli bedre på å levere godt digitalt innhold.

Nettsidene gir også muligheter for samtlige språkversjoner som Visit Norway har tilgjengelig (tidligere har de kun hatt innhold om Sørlandet på norsk, tysk og engelsk på egne sider).

Etter «overgangen» 1.mai 2013 hadde nettsidene i perioden mai–august en trafikkvekst på 122,6 % sammenlignet med samme periode i 2012.

"Det er alltid et risikospill i denne bransjen å gå ut med tall" sier daglig leder Heidi Sørvig, "men vi velger å gjøre det nettopp fordi vi har store forventninger og tro på en betydelig trafikkvekst i 2014. Prosenttall som dette er alltid en fest isolert sett, men når utgangspunktet er besøkstall fra 60 607 besøkende til 134 945 besøkende, sier det noe om potensialet"!

Til informasjon har trafikkveksten fortsatt utover høsten – en periode som normalt sett ikke er «høysesong» for søk rundt Sørlandet som reisemål.

Les mer på bransjebloggen til Visit Sørlandet.

 

av Hemsett, Siv, publisert 16. januar 2014 | Skriv ut siden

Siste fra Næring

  • Logo Fiskedirektoratet
    av cmd, 25.05.18

    Kapasitetsøkning for lakse- og ørretoppdrett i 2018

    Les mer