Får du besøk av kinesiske gjester eller har du forretningsrelasjoner til kinesiske kunder? Da kan det lønne seg og kikke gjennom hva Visit Sørlandet har jobbet med i Chinavia prosjektet. Prosjektet ble igangsatt i 2012 og har som målsetting å gjøre Skandinavia mer attraktiv og tilgjengelig for reisende fra Kina. Gjennom en felles satsing skal Skandinavia sikre en sterk posisjon i konkurransen om å tiltrekke seg kinesiske turister. Vest- og Aust-Agder fylkeskommuner bidrar sammen med flere hundre tusen kroner til Chinaviaprosjektet som er et interreg – EU-prosjekt

Gjennom prosjektet er det blitt laget en nettside med verktøy og informasjon for deg som vil bli ”Kina klar”.. Der finner en blant annet ips og konkret hjelp for hoteller, restauranter, butikker og attraksjoner som ønsker å bedre servicen for kinesiske gjester. En kan lære mer om kinesiske turister gjennom markedsundersøkelser og  om hvordan man jobber på web og sosiale medier mot kinesere. Siden inneholder også informasjon om kinesiske helligdager, en samling med informasjonsskilt som du enkelt kan printe ut og tips til hvordan man tilbereder en kinesisk frokost! Se www.chinavia.no for mer info.

Visit Sørlandet har arrangert lynkurs for bedrifter som vil bli Kina-klare . Nettsidene for Visit Sørlandet og Visit Kristiansand  er oversatt til kinesisk. Det er også laget en reiselivsnettside spesielt tilpasset det kinesiske markedet med artikler om Sørlandet.

Last ned pdf versjoner av brosjyrene:
Kristiansand Map Chinavia Visit Sorlandet LR
China Map Chinavia 2014 Visit Sorlandet LR

Kina kompetansen i Visit Sørlandet og til bedriftene som har deltatt er blitt betraktelig økt gjennom prosjektet. Chinavia II prosjektet involverer følgende partnere fra Øresund-Kattegat-Skagerrak (Interreg IVa regionen): Wonderful Copenhagen (DK), Visit Sørlandet (NO), Malmö Turism (SE), Invest in Skåne (SE), Tourism in Skåne (SE), Göteborg & Co (SE), Västsvenska Turistrådet (SE).

Chinavia

av Torkelsen, Jan H., publisert 16. mars 2015 | Skriv ut siden