ELOVA

Arbeidslivet er ofte mindre formelt i omgangstonen enn du kan være vant til fra skolen. Derfor er det sjeldnere at du klager skriftlig og formelt i en bedrift, men det er noe du kan og bør gjøre hvis saken er alvorlig nok. Da har du nemlig dokumentasjon på at du tok opp saken.

Når du klager så setter du i gang en formell prosess hvor lærebedriften, fylkeskommunen, Arbeidstilsynet og/eller Fylkesmannen må forholde seg til det du tar opp. Hvordan du klager avhenger litt av hva du klager på, men noen ting er felles for alle klager. Dette finner du under «Generelt».

OBS! Du bør ha lest « Slik forandrer du noe» før du tenker på å klage!

av Hovland, Helge Ødegård, publisert 12. desember 2012 | Skriv ut siden

Kontaktinfo:

Elev- og lærlingombud Kristoffer Niemi-Olsen

besøksadr: Tordenskjoldsgate 65, 4614 Kristiansand

postadr: postboks 517, 4605 Kristiansand

kristoffer.niemi-olsen@vaf.no

+47 473 63 930

 

ELOVestAgder